Hírek : Betiltották Madridban a játék reklámozását!! |
Betiltották Madridban a játék reklámozását!!
SiteDisagner 2005.01.14. 23:55
Szerintuk buzditja a gyerekeket, és az embereket a nők elleni ...
[HWSW] Madrid város hatóságai betiltották a Grand Theft Auto: San Andreas bestseller játék hirdetéseit, arra hivatkozva, hogy az dicsőíti a nők elleni erőszakot. Az egyelőre csak PlayStation 2 konzolra elérhető szoftver vezeti az eladási listákat világszerte. A spanyoloknál is több mint félmillió darab kelt el eddig, 33 millió eurót is meghaladó értékben, pedig a játék csak tavaly október 29-én jelent meg.
Erőszak, gyilkolás a játékban
A GTA sorozathoz híven (eleddig a San Andreas a hatodik) a San Andreasban is az alvilágban kell irányítani főhősünket, akivel különböző bandákba beállva más szervezett bűnözői csoportok ellen szállunk harcba. A küldetések, a cselekmény szerves eleme az erőszak, a gyilkolás, a játékos csak morális fenntartások nélkül lehet eredményes.
A GTA játékok nőképét leginkább a zenei csatornákból megismert, Amerikából indult gengszter hip-hop női ábrázolásához lehetne hasonlítani -- megjelenítésük kizárólag a testiségre redukálódik, többnyire teljesen passzív szerepet kapnak, a férfiak szexuális tárgyai.
Nem egyedülálló
Az emberi jogokért küzdő Amnesty International spanyol tagozata korábban az elviekben kizárólag felnőttek számára értékesíthető játékot szexistának bélyegezte. Az egy-két hete nyilvánosságra hozott jelentés a játékokban található erőszakkal, sugárzott értékrenddel foglalkozik. A jelentés sajnálkozva állapítja meg, hogy nagyon sok játék, melyekhez nyilvánvalóan a fiatalok is hozzáférnek, női nem elleni erőszakot és nemi sztereotípiákat jelenít meg.
Eduardo Cuenca, regionális kormányzati helyettes egy hétfői rádióműsorban szólalt fel a hirdetések ellen. "Elképzelhetetlen, hogy a regionális kabinet megengedhesse egy ilyen termék promócióját. Nyilvánvaló annak a kockázata, hogy olyan fiúk és lányok kezébe jut, akik értékeik, eszméik kialakulásának folyamatában vannak" -- mondta el Cuenca. A városi hirdetések szabályozására etikai kódex megalkotását javasolta. "Nem lehet egyszerre küzdeni a nőket érő erőszak ellen, és engedélyezni olyan reklámokat, melyek ilyen erőszakra ösztönöznek."
Törvényes védelem a nőknek
A madridi lépés néhány nappal azután történt, hogy a spanyol kormány elfogadott egy úttörő törvényt, mely a nőket igyekszik védeni a hazai atrocitásoktól. Ebbe beletartozik majd azon reklámok betiltása, melyek diszkriminatívak és nemi sztereotípiák alapján ábrázolják a nőket. Jose Luis Rodriguez Zapatero spanyol miniszterelnők áprilisi beiktatásakor az ország legnagyobb szégyenének nevezte a nők bántalmazását.
A sorozat Liberty City és Vice City alcímű részeiből egyenként több mint tízmillió példány kelt el világszerte, nem beszélve az illegális kópiákról, melyek számát nehéz felbecsülni, de nem irreális azt állítani, hogy az értékesített darabszám többszöröse is lehet a kalózmásolatok száma.
forrás: HWSW
|