Amit idáig tudunk (ez nagyon hosszú lista lenne, csak azért párat
felsorolok.):
-San Andreas egy megye. A 3 főbb város az egyéb kicsi települések és tanyák
mellet :Las Venturas ( Las Vegas képmására teremtett nag kszinó, és szórakoztató
iparral foglalkoztató helyek tömkelegével. Szállodák, csillogás, villogás,
gazdagság), San Fierro (San Francisco képmására teremtett város, többi infó a
menuben!), és Los Santos (egy átlagos nagyváros...)
-
Az autólopás sokkal bonyolultabb lesz. Bármennyire is el akarsz lopni egy
autót, és ha van pisztolyod, akkor sem lesz könnyű. Ezt pozitívnak tekintem,
hiszen a valós életben sem dobhatsz ki autóst úgy, mint Vice Cityben.
Kaszkadőr bemutatványhoz elég lesz egy kerékpár, beleértve ugrás,
kanyarodás, 180's vagy 360's pörgés
St. Brutus Motel: Nem csak a része egy küldetésnek, hanem tartózkodási
helyként is lehet használni. Aki nem tudná, hogy miben különbözik a hotel, és a
Motel akkor annak leírom: Motel általában vidéken van, egyszerű szálláshely
olyan autósoknak van kitalálva, akik szeretnének egy kicsit pihikézni.(de azért
más példát is lehet említeni)
Carl-t megtaníthatod új küzdelmi mozdulatokra, így mindegyik fizikai
képessége növekszik
San Fierro's tornateremben lesz a Dojo stílus, és a főszereplőt betaníthatod
új technikai küzdelmekre
CJ meg tudja védeni saját magát a másik ütésétől, pl.: fegyverrel, lábakkal,
stb..
Rendőrségi helikopterből könnyű lesz a kilátás
A környezet is rendelkezik érdekességekkel: Fák lengenek a szélben, hő, köd,
és néhány hirdetőtáblát ki lehet majd lökni
A levegő is kidolgozottabb lesz a játékban
A játékban sok lesz a kidolgozott effekt pl.: kipufogó füst, a talaj, amikor
megtaposod, vagy rámész járművel, Smoke karakter cigifüstje, esetleg a kilőtt
töltények szikrázása
Country zenéket hallgathatunk közvetlenül a rádiókban, amikor vidéken, vagy
apró falvakban utazunk
Kendall mérges lesz CJ-re, mert őt körül segíti a család
Kocsirablás is kidolgozottabb
Ha Carl elhízott, akkor a gyalogosok is kicsúfolják: "édes kövér burgonya".
A saját csoporttagok pedig, ilyenkor ezt mondják: "divatmajom", "fogyókúráznod
kell"
A gyalogosok MI-jét nagyon kidolgozták
Mindegyik gyalogosnak különböző magánélete van
Mt Chilliad hegy nagyon sokat levesz majd a napból
Néhány falunak a neve: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge, és
Red County.
Minden nagyobb város rendelkezik saját repülőtérrel, ahol majd fel lehet
szállni Dodo-val
Lesznek autóstopposok, akiket el tudsz majd fuvarozni [ez nagy buli lesz
/szerk.:]
Kapsz egy olyan teherautót, amivel el lehet vontatni másnak a kocsiját
:)
Lesznek olyan boltok, amiben széles választék lesz.
A képernyőt terheli néha az Audio, Display, és az Options beállítása
(gondolom, hogy mindez játék közben történik, de szerintem csak PS2-re :P )
A térkép körülbelül Amerika alakú, nagy, vastag, üres {és bézs (beige)
alakú}. A jobb alsósarok egynegyedét Los Santos alkotja
A hajvágás nem olcsó, 500 dolcsi egy alkalom [ez igen, ha valódi lenne,
akkor mindenki fodrász lenne / szerk.:]
A Menace küldetésben mind a három halott arca a járda felé lesz fordítva
[nem biztos, hogy jól fordítottam /szerk.]
Carl képes lesz sokáig a víz alatt maradni, hiszen ő gyakran jár úszni
Organe Grove család tagjainak zöld öltözéke lesz
A Ballas csoportnak bíboros öltözéke lesz
A modellek 50 %-al szebbek lesznek (50%-al több poligon lesz) mint Vice
Cityben
A kerékpárt az X gombbal kell előre tolni (PS 2)
Amikor majd az autóban vagy, akkor lesz olyan kamera funkció is, amivel
szebb lesz a kilátás
A fodrásznál is lesz bőséges választék: kopasz fej, rövid haj, Alfro stílus,
és még sok más érdekes frizurát választhatunk magunknak.
A tizenkettő kicsi falu gyakran áll valamiből, például útkeresztezésekből,
és épületekből, mondjuk kocsma, fazekasság, és sok egyéb
A repülésnél megváltozik a radar, és mutatja a látóhatárt, tehát a
tájékozódás sokkal könnyebb lesz
Élethű lesz a teherautó is
Némely Linerunner teherautók benzintartályt szállítanak :)))
CJ a legrészletesebb karakter
A járművekben a Patriot, Sanchez, Rancher, Mesa, Sabre, és a Walton
megtalálható lesz ismét.
Lesz egy szörnyű nagy teherautó, aminek lesz utánfutója, és még a neve is
félelmetes: Monster Truck
Mikor a vidékből áttérsz a városba, akkor nem lesz Lodaing felirat
Egy női szereplő visszatér hozzánk, amit már előző GTA-ban megismerhettünk.
Lehetőségeket beszámítva Mercedes, Cortez, Asuka, Kasen, Maria vagy Misty. De ha
én egy fogadásra rá lennék kényszerítve, akkor Catalinát választanám.
Körülbelül ezer darab nagyarányú tárgy van a játékban, a hegy körülbelül
félmérföld magas, lesznek benne sziklák, meg alagutak is!
Az M-16 puskával is találkozhatunk benne
Kerékpárral, vagy motorral a talajon nyomokat lehet hagyni
Egyetlen csalódás a fűk, fák, bokrok, amit lehet látni a képeken, hogy ugyan
olyan maradt, amilyen volt
Sam Houser szerint a leggyorsabb GTA fannak is legalább 150 óra kell, hogy
végigvigye a játékot. (kérdés, hogy ez a 100%-os kijátszást jelenti, vagy csak a
fő sztori végigküzdését...)
Minden járókelő a saját "agya" szerint gondolkodik és válaszol a környezeti
változásokra
Rockstar elmondta, hogy az utolsó változatban CJ-t lehet majd tetoválni. Ez
azt jelenti, hogy az utolsó változatú Patch kell ahhoz, hogy ez az Extra
menjen.
Fény derült két kisebb településre (ezek a nagyvárosok között helyezkednek
el): Angel Pine és Dillamore. Angel Pine békés kisváros (számos üzlettel és egy
benzinkúttal), Dillamore pedig egy lakókocsiparknak ad otthont. Az egyik
küldetés az Angel Pinei benzinkút kirablásáról szól: hőseink a küldetés végén
elkötik a benzinszállító kamionokat.
Módosul a járművek használata: minél többet használod a motort annál jobban
/ biztosabban vezeted majd - az autókkal viszont (ha hanyagolod őket) rosszabbul
bánsz - és Vica versa.
Új járművek: Quad Bike, Monster Truck, Jeep 4x4, Hummer, hot dog árusító
kocsi, kerékpár, Dirt Bike és benzinszállító kamion. A következő régi járgányok
biztosan visszatérnek: Greenwood, Sabre, Virgo, Rancher, Esperanto, Bobcat, Mesa
Grande, Walton, Manana és a Sentinel.
A fejlesztők elmondása szerint a San Andreas főhőse, Carl Johnson az eddigi
legkidolgozottabb karakter (nem csak grafikailag, hanem jellem terén is), akit a
GTA szériában eddig láthattunk.
A kamerát futás közben a jobb analóg karral tudjuk majd mozgatni. A célzási
rendszer a Vice Cityéhez hasonló lesz, de finomítottak rajta: most már tudunk
oldalazni is lövöldözés közben [nagyon helyes! - a szerk.]. A szinkronhangok
között találjuk majd Ice-T-t és Ice Cubeot is. Az animációs osztálynál sem
spórolt a Rockstar: a keleti part legnagyobb motion-capture stúdióját bérelték
ki maguknak.
A San Andreas nem véletlenül érkezik dupla-sűrűségű DVD-n: rengeteget
dumálnak benne, Hauser szerint eddig nagyjából 400, szövegelést is tartalmazó
jelenetet dobtak össze. A humorért (rádióadók, hirdetőtáblák) egy külön csapat
(hat ember) felel.
Ha Carl túl sokat eszik, akkor túl súlyos lesz, és bizonyos küldetéseket nem
fogja tudni elvégezni
A játékban pont ugyanaz a HUD lesz, mint a GTA III-ban, és Vice Cityben
A grafika fejlettebb, nagyobb rajzolótávolság 1 km lesz
Finomabb, jobban megalkotott mozgások lesznek, mint Vice Cityben
Ha a játékhoz a géped teljesítménye jó lesz, akkor 30 fps lesz az
állandó
3x több zene, és rendkívül sok új fegyver lesz, mint a VC-ben
3x több küldetés (történet) mint VC-ben
Dupla rétegű DVD-n lesz a játék :)
Az egyik kerületet Orange Grove (Narancs Liget)-nek hívják, ami az Orange
Grove család neve
A Házak távolra ellátszanak
A területnek a jobb sarkán Los Santos városa elég picike darabot fog
elfoglalni
Sok új öltözéked lesz
Kettős pisztoly :)
Több apróbb küldetések
A járművek rozsdásak és piszkosak lesznek egy idő után
Carl képességét befolyásolja: Frizura, Fizikum, Súly, ügyesség, Öltözék,
Vagyon, Fegyver Készség, szereplők, rokonság, banda
Hollywood is benne lesz San Andreasben csak Vinewood lesz az álneve.
Kettős visszhang
35%-50%-al több figyelmet fordítanak a játékra, mint Vice Cityben.
Sam Houser szerint ez "harmadik elválasztó", egy laza GTA trilógia, ami
kezdődött 2001-el, folytatódott a 80-as évekkel, és most 1990-be repít minket el
a játék.
Az autók alatt felhalmazódik a talaj! :)
Utánfutós autók is lesznek :)
Valóságos tükörképek (pocsolya, stb.)
San Andreas kiterjedése nagyjából ötször akkora lesz, mint Vice Cityé volt
(nem egy városról, hanem három nagyobb várost felvonultató államról van szó,
ugye). A városokon kívüli terület változatos lesz: tanyákat, mezőket, hegyeket
és sivatagot is találunk itt. A hegyek között lesz egy különösen nagy / híres
példány is: ez közel fél mérföld magas, helikopterrel egy perc alatt lehet (az
aljáról) a tetejére érni, autóval, sokkal tovább tart a megmászása. A füves
területek és a növényzet sokkal valószerűbben fog kinézni, mint korábban.
Ha egy járművel belehajtasz egy folyóba / tóba / tengerbe ki tudsz mászni az
ablakon, és kiúszatsz a partra. Ha bent ragadsz az autóban - megfulladsz.
Lesznek olyan küldetések, amelyek különlegesen megkívánják majd az úszás
alkalmazását.
Bemehetsz a fodrászhoz, és új frizurát készíttethetsz magadnak. Ha a
hajvágás rosszul sikerül, a társaid röhögni fognak rajtad, ha azonban sikerül
eltalálni a menő stílust, megdicsérnek, és jobban tisztelnek majd.
A Rockstar igyekszik a lehető legkevésbé lineárissá tenni a játékot. A
történetben bármikor "megállhatsz", mászkálhatsz kedvedre, és akkor folytatod
majd, amikor csak akarod [ez mondjuk a korábbi részekben is így volt... - a
szerk.]
A San Andreasban nagy szerepet kapnak az árnyékok: elrejtőzhetsz bennük -
így tudsz majd pl. meglepetésből támadni. Az árnyékokra egyébként szükség is
lesz m majd: a rendőrök már egycsillagos körözésnél is elég agresszívak lesznek
(ha kiütötted az autójukat, kiszállnak, és elkezdnek a menekülő jármű után
rohanni), az árnyékok nagy segítségedre lesznek, ha meg akarsz szabadulni tőlük.
[hmm, a Rockstar Northos arcok beépítenek pár elemet a Manhuntból is... - a
szerk. :-]
A meg növekedett terület ellenére "loading" felirattal kizárólag akkor
találkozunk majd, ha belépünk egy épületbe (azaz városon belül most már nem fog
tölteni a játék). A játéktér állítólag olyan nagy, hogy még a fejlesztők is
eltévednek rajta néhanapján. A brutális méretű adathalmaz következménye: a játék
dupla-sűrűségű DVD-n fog megjeleni [viszontlátásra, kalózváltozat - a
szerk.].
Teljesen átalakítják a célzási rendszert: a célkereszt színéből (zöld -
teljes életerő, sárga - ötven százalék körül, piros - közel a halálhoz) kapásból
látod majd, hogy milyen állapotban van az ellenfeled. Minél többször találsz,
annál pontosabban lősz - ezt egyébként a képernyőn százalékban is kijelzi majd a
játék. Harc közben lehet oldalazni is.
Bandánkkal, az Orange Groove Familyvel területeket foglalhatunk el: ha egy
szomszédos kerületet elfoglaltunk az ellenséges bandáról, az átszíneződik a
térképen, és hozzánk folyik be az abból származó bevétel.
San Andreas nem város, hanem állam - méghozzá Kalifornia látszólagos
megfelelője (pont úgy, ahogy Vice City Miami megfelelője volt). Három nagyváros
található benne: Los Santos (Los Angeles), San Fierro (San Francisco) és Las
Venturra (Las Vegas). A városok kiterjedésükben nagyjából akkorák, mint Vice
City: a történet ezekben, és az őket összekötő területen fog játszódni. Igen:
nem csak városok lesznek, hanem "vidéki" területek is, a sztori bizonyos
pontjain szépen átvezethetünk Santosból Fierroba. San Andreas összterülete ennek
megfelelően úgy hatszor nagyobb, mint Vice Cityé.
Grafika. A játék alapjául szolgáló RenderWare technológiát alaposan
felturbózták: az autókon tükröződik a környezet - ez egyébként az összes fényes
/ üvegfelületre is igaz. A Rockstar által kidolgozott rendering&streaming
technológia a korábbinál jóval nagyobb területek megjelenítését és finomabb
mozgatását teszi lehetővé. Minden tárgynak külön nappali / éjszakai változata
lesz - így sötétben is jól néznek majd ki. Nagy hangsúlyt fektettek az árnyékok
és karaktermodellek finomítására. A legjelentősebb fejlődést a belső terekben
tapasztalhatjuk: a Vice Cityben ezek elég egyszerűen néztek ki, itt JÓVAL
sokrétűebbek lesznek.
Lehetőségek. A misszióstruktúrát némileg átalakítják - néhány küldetést csak
úgy tudunk teljesíteni, ha egy korábbi küldetésben megszereztünk egy bizonyos
tárgyat vagy képességet. Az assettek jelentősége is megnő - Las Venturraban
például kaszinókat is tudunk majd vásárolni - itt különféle szerencsejátékokat
is űzhetünk. A legjobb: végre nem csak a küldetéseken belük tudunk bankot
rabolni, hanem teljesen szabadon (egyes házakba is betörhetünk).
A sztori. Erről már írtunk tegnap, de itt van még némi plusz infó: Carl
Johnson (a főhős) Liberty Cityből tér vissza San Andreasba, első feladata régi
bandájának (Orange Groove Family) újraszervezése lesz. A sztori során a korábbi
részekből ismerős szereplőkkel is találkozhatunk majd.
A városlakók / ellenfelek mesterséges értelmességét felpiszkálták, jóval
valószerűbben válaszolnak majd a cselekedeteinkre. Az autólopások látványosabbak
lesznek: többféle "stílusban" tudunk" autót lopni. A San Andreas kamerakezelésén
sokat javítottak - célozni is könnyebb lesz, a harcokban pedig ezúttal akár két
fegyvert is használhatunk. Hősünk mozgáskultúrája kibővült: ezúttal pl. úszni is
tud majd. A lövöldözések változatosságát az összetettebb sérülésmodell (több
találati zóna) és a rongybaba-fizika fogja garantálni
Kb. 150 főküldtetésre
számíthatunk a játékban.
Az egyik embernek akinek
fogunk dolgozni a neve: Wu Zi Mu.
Néhány autóra fel lehet
majd szerelni nitrót.
Kínai negyed lesz San
Fierróban
Néhány garázsban majd
lefestheted az autód és lecserélheted komolyabbra a spoilert.
Lesz egy körzet San
Fierro-ban, ami hasonlítani fog Doherty-hez. Doherty egy hely a San
Francisco-ban. Az mellett volt 1989-ben egy földrengés
Tudunk majd a házakból rabolni. De csak éjszaka.
Lesznek hangtompítos fegyverek
Nem jár majd minden küldetés végén pénzjutalom( A Vice cityben azthiszem
csak 2 ilyen feladat volt)
Lesz egy lopakodó üzemmód. Ami csak akkor kapcsolódik be ha a símaszk
rajtunk van.
A párbeszédek alakulása majd tőlünk függ. Jól kell majd figyelni ,hogy mit
mondanak nekünk.( Ez egy kicsit nehéz lesz azoknak akik nem értenek Angolul,de
reméljük elkészül majd a magyarosítás)
A lopakodó módban zajmérő ikon fog megjelenni. Minnél csendesebben hajtjuk
végre a rablást annál több pénz a jutalom.
A játék elején elérhető lesz már a borbély üzlet. :)
Több borbély üzlet közül válogathatunk San Andreasban.
Saját magunk alkotta bandaruhákban járhatunk az utcákon ,vagy normál utcai
ruhában.
A bandád tagjai a hajad kinézete alapján is megítélnek.
Kötelező lesz egyes küldetéseknél néhány ruha, hogy végig vihessük.
A drága szép ruhák ,tiszteletet állnak majd rajtad. Míg a bandaruhák a
zsaruk figyelmét jobban felkeltik. Vagy az ellenséges bandákét.
15 percet kell majd utazni egy (autó/motor) járművön hogy felérjünk a Mount
Chilliad hegy tetejére.
Carl tud majd kosarazni hogy fit maradjon.
A város, és a vidék közti váltás fokozatos
Los Santosban az derült az idő, néha hirtelen esővel, San Fierro ködös, Las
Venturas-ban a levegő tiszta, a fények élesek vidéken pedig melegebb, még
természetesebb a vibrálás
Több effektben is gazdagodott a játék: kipuffogócsőből áradó füst, kerék
által felcsapott sár, füstfelhő mikor rátaposol a fékre, és szikráznak a
töltények
A Country zene megerősítve, és valószínűleg vidéken, és a külvárosban lehet
majd hallani.
A 'Stats' menüpont alatt, szinte minden rögzítve lessz. Motorozás,
bringázás, úszás, stb.
Gyalogos AI is fejlesztették, és mindegyik saját életet él. Például
"becserkészhetsz" gyalogosokat, és láthatod ahogy kijön a házából, elmegy a
boltba, találkozik egy csajjal, és hazamegy ...
Mt. Chilladnak bazinagy árnyéka lessz. Az összes árnyék "radiosity lighting"
technikával lesz rajzolva
A többi kisváros: Shady Creeks, Flint County, Whetstone, Fern Ridge és Red
County.
Minden nagyvárosnak van egy saját reptere, ahonnan lehet ksiebb repülőket
lopni.
Felvehetsz majd stopposokat
Autómentőket is lehet majd vezetni
Új öltözetek kaphatók a városban lévő boltokban
A repülő madarak kidolgozattabbak lesznek,mint a VC-ben.
Lesz a játékban fűnyíró. Amivel füvet nyírhatunk. :)
Sok fajta fa lesz a játékban.(fenyő,juharfa,tölgy,pálma,stb.)
A GTA I.-ből és a GTAIII.-ból jólismert DodgeViper visszatér
Lesz ásó a játékban.
A kerítéseket kitudjuk dönteni erős autókkal.
Lesznek munkagépek.
Valószínű,hogy lesznek erdőtüzek a játékban.
Lesz tűzoltópalack a játékban.
A kaszinók nevei,amiket meglátogathatunk Las Venturrában:V-Rock Casino ,The
Visage, "Pirates in Men's Pants, Caligula's Palace and The Pink Swan, stb...
A kaszinókban(természetesen) lesznek őrök,akik megvernek minket ha rosszat
csinálunk. :)
Az egyik kaszinó egy hajó fedélzetén lesz.
Las Venturrában sok lesz a szuper drága kocsi. Mivel egy gazdag város.
A híres Las Vegasi cowboy (reklám) figura is megjelenik a játékban.
kaszinón belül számtalan minigém vár ránk: Blackjack, Video Poker, Wheel of
Fortune, Slots & Craps, Félkarú rabló, Billiárd, stb...
Las Venturasban Elvis Presley imitátorokból sem lesz hiány |
|
| |